12 czerwca 2024

Królewski nocleg na zamku - niezapomniane wrażenia z Baranowa Sandomierskiego

W Baranowie Sandomierskim bywaliśmy nie raz, ale ta wyprawa była inna od wszystkich poprzednich. Tym razem była z nami nasza mała Emilka, a dodatkowo zdecydowaliśmy się na nocleg w zamku! Dotąd wybieraliśmy tańsze opcje, ale z okazji naszych urodzin postanowiliśmy zaszaleć. Ta decyzja okazała się strzałem w dziesiątkę!

Na miejsce przyjechaliśmy późnym popołudniem, mając za sobą kilka przystanków. Pogoda była przyjemna - pochmurno, ale bez deszczu. Wygodny, darmowy parking pod zamkiem dla gości hotelowych ułatwił nam życie. Po przejechaniu przez bramę, ukazał się nam zamek, częściowo zasłonięty przez drzewa. Po odebraniu kluczy z budynku hotelowego, ruszyliśmy do zamku, gdzie czekał na nas pokój.

Zamkowe komnaty hotelowe – podróż w czasie!
Przejście przez bramę na dziedziniec jak zawsze wywołało u nas zachwyt! Emilka, pełna energii, koniecznie chciała wspinać się na schody sama. W budynku z zamkowymi pokojami zaskoczyła nas galeria obrazów abstrakcyjnych na ścianach korytarza. Nasz pokój był nie był bardzo duży, ale wysoki, ze ścianami w kolorze głębokiej zieleni. Wystrój w stylu pałacowym wprowadzał nas w atmosferę dawnych czasów. Łóżeczko dla dziecka, dostawione na nasze życzenie, było gotowe.

Odkrywamy piękno zamku (i jego nocne tajemnice)
Po rozpakowaniu się i krótkim posiłku wybraliśmy się na spacer dookoła zamku. Emilka z entuzjazmem rzuciła się na plac zabaw, na szczęście dość szybko się znudziła. Przeszliśmy się jeszcze w stronę zamkowej oranżerii i otaczających ją kwiatów. Niestety, komary zaczęły nam dokuczać, więc wróciliśmy do zamku, kończąc obejście z drugiej strony.

Na zamku nie zabrakło słynnej Białej Damy... a nawet dwóch! Wieczorem, gdy inni zwiedzający opuścili już zamek, o najlepsze miejsca pod arkadami walczyły dwie młode pary. Sesja ślubna na zamku? Jak dla nas świetny pomysł!

Dzień był pełen wrażeń, co sprawiło, że usypianie Emilki trwało dłużej niż zwykle. W międzyczasie wymknęłam się jeszcze na zewnątrz, żeby zobaczyć zamek nocą. Udało mi się zobaczyć ludzi z pochodniami, zmierzających na nocne zwiedzanie – niesamowicie klimatyczne!

Królewskie śniadanie w zamkowej restauracji
Rano udaliśmy się do zamkowej restauracji na "królewskie" śniadanie! Restauracja była przytulna, a wybór na szwedzkim stole naprawdę imponujący. Nawet dla naszej małej alergiczki znalazło się coś odpowiedniego. Niestety, Emilka szybko się znudziła i zaczęła dokazywać, więc musieliśmy skrócić naszą ucztę.

Zwiedzanie zamku i relaks w jego cieniu
Po śniadaniu rozpoczęliśmy zwiedzanie zamku. Byliśmy pierwszymi i jedynymi zwiedzającymi o tak wczesnej porze! Przewodnik opowiadał z pasją o historii zamku, prowadząc nas przez wspaniałe sale i galerie. Szczególne wrażenie zrobiła na nas Galeria Tylmanowska. Emilka po tak sytym śniadaniu była pełna energii i ciężko jej było usiedzieć spokojnie. Najbardziej zainteresowała się galerią figurek porcelanowych w podziemiach, zwłaszcza małymi kotkami. Zobaczyliśmy również największe w Europie czółno z pnia drzewa oraz wspaniałą zamkową kaplicę.

Tego dnia ponownie odwiedziliśmy plac zabaw i spędziliśmy sporo czasu przy zamkowej fontannie. Słońce zaczęło przypiekać, a my nie mogliśmy się pożegnać z tym magicznym miejscem. To była wyjątkowa wyprawa pełna niezapomnianych wrażeń! Jednak na naszym szlaku czekało jeszcze kilka innych miejsc, więc w końcu zwinęliśmy manatki i pojechaliśmy dalej.

Podsumowanie – warto odwiedzić Baranów Sandomierski!
Nasz pobyt w Baranowie Sandomierskim był pełen emocji i nowych doświadczeń! Zamek oferuje nie tylko piękne wnętrza, ale również bogatą historię i mnóstwo atrakcji dla całej rodziny. Nocleg w zamku to niezapomniana przygoda, którą warto przeżyć choć raz. Zdecydowanie polecamy to miejsce na wyjątkowy wyjazd z dziećmi!

Chcesz dowiedzieć się więcej o samym zamku?

W osobnym artykule zamieściliśmy historię i ciekawostki związane z zamkiem. Zajrzyj, jeśli uwielbiasz dawne dzieje!

Staramy przedstawiać się informacje w prosty i obrazowy sposób, żeby nie zanudzić nawet najmłodszych fanów zamków:)

Historia i ciekawostki związne z zamkiem

Odkryj więcej zamków i inspiracji 👇

Zamek w Baranowie Sandomierskim, często nazywany "Małym Wawelem", to perła renesansowej architektury w Polsce. Położony w malowniczym regionie Podkarpacia, na prawym brzegu Wisły, zamek ten stanowi wyjątkową atrakcję turystyczną. Otoczony
Zamek Sobień, malowniczo położony przy ujściu potoku Adyszów do Sanu, stanowi fascynujący relikt średniowiecznej historii Polski. Jego początki sięgają przełomu XIII i XIV wieku, kiedy to, w czasach księstwa halicko-wołyńskiego,
Twój e-mail:
Treść wiadomości:
Wyślij
Formularz został wysłany - dziękujemy.
Proszę wypełnić wszystkie wymagane pola!

zdobywcyzamkow@gmail.com

725 538 846

Kontakt

Skontaktuj się z nami w razie pytań, sugestii, problemów lub po prostu po to, aby podzielić się swoją pasją do zamków. Czekamy na Twoją wiadomość! :)