Zamki Zdobyte i Opisane

Zamek w Baranowie Sandomierskim, często nazywany "Małym Wawelem", to perła renesansowej architektury w Polsce. Położony w malowniczym regionie Podkarpacia, na prawym brzegu Wisły, zamek ten stanowi wyjątkową atrakcję turystyczną. Otoczony zielonymi terenami i zabytkowymi ogrodami, miejsce to przyciąga zarówno miłośników
W Baranowie Sandomierskim bywaliśmy nie raz, ale ta wyprawa była inna od wszystkich poprzednich. Tym razem była z nami nasza mała Emilka, a dodatkowo zdecydowaliśmy się na nocleg w zamku! Dotąd wybieraliśmy tańsze opcje, ale z okazji naszych urodzin postanowiliśmy
Zamek Sobień, malowniczo położony przy ujściu potoku Adyszów do Sanu, stanowi fascynujący relikt średniowiecznej historii Polski. Jego początki sięgają przełomu XIII i XIV wieku, kiedy to, w czasach księstwa halicko-wołyńskiego, na granicy Pogórza Bukowskiego i Gór Słonnych wzniesiono murowaną warownię.
Poranek obudził nas mglisty i wilgotny, co było do przewidzenia - nocowaliśmy przy stawie. Spakowaliśmy się i wyruszyliśmy na poszukiwanie zamków. Okolica była piękna - przedsionek Bieszczadów, Załuż. Poprzedniego wieczoru zwiedziliśmy ruiny miejscowego klasztoru obronnego - polecamy, jeśli będziecie w
Zamek Królewski w Sanoku, zbudowany w drugiej połowie XIV wieku, jest jednym z najbardziej malowniczych zabytków południowej Polski. Początkowo wzniesiony na polecenie króla Kazimierza Wielkiego, zamek ten miał pełnić funkcję obronną i administracyjną. Jego lokalizacja na wzgórzu nad rzeką San
Dzień zapowiadał się gorąco, dużo cieplej niż spodziewaliśmy się na początku maja. Wyruszyliśmy na południe, w stronę Bieszczad – nasz ukochany kierunek. W planach: wizyta w sanockim zamku i zwiedzanie we trójkę. Podróż minęła spokojnie, a Emilka przespała całą drogę.
Twój e-mail:
Treść wiadomości:
Wyślij
Formularz został wysłany - dziękujemy.
Proszę wypełnić wszystkie wymagane pola!

zdobywcyzamkow@gmail.com

725 538 846

Kontakt

Skontaktuj się z nami w razie pytań, sugestii, problemów lub po prostu po to, aby podzielić się swoją pasją do zamków. Czekamy na Twoją wiadomość! :)